Matlamat yang mungkin dan tak mungkin terlaksana .

Assalamualaikum !

Setiap manusia yang hidup atas muka bumi ni mesti ada matlamat kan ? Matlamat tu kalau kita betol betol nak , then kita usaha sungguh sungguh disertakan dengan doa , mesti berjaya kan . Kadang kadang mungkin tidak sebab mungkin matlamat tu bukan yang ditentukan untuk kita . Bukan rezeki kita . Bukan yang terbaik untuk kita .

Agak serius mukadimah aku kali ni kan kan kan ? Hehe . Saja nak ambil mood kematangan jap . 


Aku dapat idea nak tulis pasal matlamat ni dari seorang kawan facebook aku . Macam macam sungguh matlamat dia .
  • Nak buka bisnes .
  • Ternak lembu , tanam sayur .
  • Tambah bini ( ni tak boleh blah )

    Dia kata dia nak tambah bini , sebab mama dia nak cucu ramai . Hehe . Ni pula matlamat aku .

  • Mula dan tamatkan ijazah dengan cemerlang .
  • Kerjaya yang membina .
  • Berbakti pada mak ayah .
  • Beli kereta .
  • Baru laa kawin .

    Tu dia matlamat aku . Aku harap dapat laksanakan semua ni . Tapi aku rasa ni more to impian kan . Impian yang aku tetapkan . Matlamat juga laa kan ? Haha . Dah . Sama je laa tu .

9 ulasan:

amyzzskazz berkata...

smart ah nak tambah bini..wahaha.. :)

Cikin berkata...

@amyzzskazz

haha . lakilaki kan (:

pwincess Lov3y dOv3y berkata...

hahaha.tmbah bini?
wah bgus tol.

semoge berjaye taw capai matlamat.:)

Cikin berkata...

@pwincess Lov3y dOv3y

tenkiu tenkiu . insya allah (:

littleMissAddin berkata...

semoga mencapai matlamat kamu :) yang menentukan kejayaan adalah usaha, yg selebihnya adalah usaha (a qoute)

littleMissAddin berkata...

hoh yg selebihnya adalah *tawakal. maaf silap =.=

Cikin berkata...

@littleMissAddin

thanks atas kata2 tu ya (:

annenyss berkata...

matlamat kawen tetap ada kan.ekeke ;p

Cikin berkata...

@annenyss

hahaha . haruslah ada ! (: