Kenapa aku suka guna ejaan penuh ?

Assalamualaikum kawan kawan !

Sejak aku baca blog Hanis Zalikha , aku rasa aku terpanggil untuk mengubah style penulisan aku dalam blog ni . Ada yang tak puas hati ? Haha . Tak pasal pasal . Aku rasa perlu sebab :

1 . Kalau guna shortform nanti ada yang tak faham . And at the end of the entry , semua orang buat muka 'like , what the fafaya ! Pemahaman pembaca sangat penting (:

2 . Kalau guna ejaan penuh ni nampak macam dah matang pula . Harhar . Aku tak cakap yang guna shortform tu budak budak oke . Aku cakap pasal aku . Heh .

3 . Mata aku agak serabut dan tak selesa tengok shortform ni . Macam ada halangan untuk aku terus membaca . Las last , hilang laa semangat aku . Related right .

Ni bukan tips untuk naikkan trafik , but you can put it that way .

9 ulasan:

manggosteen berkata...

betul tu..pakai ejaan penuh senang nak baca..kalau pakai shortform pastu ditambah lagi dengan perkataan2 gedik lagi la menyampah nak baca..akakak

Muhammad Shafiq Hashim berkata...

Btul tu, kalau ejaan singkat rsa mcm budak2..ejaan penuh seluruh lapisan umur boleh baca..klau shortform warga emas susah nk faham..

SiS NaD berkata...

MeH JeNGuK BLoG SiS... eJaaN PeNuH D GuNeRKaN.. DaN PKaTaaN YaNG D eJa SCaRe TaK FoRMaL aKaN D 'BoLD'KaN... MaCaM DaLam BuKu2 KoMiK n MaJaLaH... (^_____^)V

Cikin berkata...

@manggosteen

perkataan gedik eh ? hahaha . dah ada idea nak buat entri apa lepas ni . hehe . thanks !

Cikin berkata...

@Muhammad Shafiq Hashim

hahaha . tapi saya bkn warga emas (:
saya cuma dewasa je , hehe .

Lizzie Yasmin berkata...

bergantung pada orang.. aku kekadang suke shortform ok.. tp jangan terlalu pendek.. kekadang susah nk paham... terutama bahasa sms ke dlm blog...

nur sharfatin che abdullah berkata...

betul2 !

manggosteen berkata...

ahahaha..buat la entry pasal tu..naik meluat baca perkataan2 gedik ni..

littleMissAddin berkata...

yes betul :) saya sokong !