Jiran yang bangang ! Aku yang bengang !

Woyy orang sebelah rumah ! Bukan kau sorang je ada radio . Kau nak bukak lagu techno ke rock kapak ke , aku tak kesah . Tapi agak agak laa . Jangan laa sampai masok muzik muzik sumbang tu kat rumah aku . Kuat gila laa bangang ! Kau ingat kau sorang je ke tinggal kat kampong ni ? Dudok hutan laa weyh ! Mengganggu ketenteram tau tak . Jangan sampai aku kopak pintu rumah kau jap lagi . Dan jangan sampai telinga kau tu tak boleh dengar muzik lagi . Haish !



Boleh tak aku tampar sepak tempeleng budak sebelah rumah ni ? Sangat menyakitkan hati ! Kau suka dengar lagu ? Aku pon ! Fine ! Pasang laa lagu apa pon but please hormat laa orang sekeliling kau . Kau dudok berjiran . Mentang mentang parents kau takda , ingat boleh buat sesuka hati ke bongok ! Ish , memang menduga kesabaran aku betol laa . Naseb baek kat luar tu hujan . Kalau tak memang aku dah pergi rumah kau yang indah tu .

Huh , mana boleh tahan kalau macam ni hari hari . Ni dah masok hari kedua ni . Naseb baek laa aku belom sambong stadi lagi . Kalau tak memang migrain aku naek gila laa . Daripada takda darah tinggi , teros ada ! Haish .



Kalau dah hidop berjiran tu , sila laa hormat jiran jiran anda . Jaga laa sikit perangai tu , sikap tu . Jangan sampai jadi bahan cemuhan dan makian . Beradab sikit ya , jangan biadap . Kalau nak pasang muzik tu boleh tapi jangan sampai jiran jiran bakar rumah kau gara gara muzik kau tu terlalu kuat . Tolonglah fikir sikit pasal orang sebelah menyebelah . Orang tu nak stadi ke , solat ke , baby nak tido ke . Oke ?

P/S : Sorry for the harsh word . Hati tengah panas ! And gambar ehsan google (:

8 ulasan:

YAYA AZURA berkata...

susah jugak kalau dapat jiran macam nie..
tak fikir pasal orang langsung...

fatin sh berkata...

ahaha , pi serbu ruma dia kin ! kasi diam . ahaha
sabar ya ?

Cikin berkata...

@YAYA AZURA
Tau takpa . budak2 ! huh .

Cikin berkata...

@fatin sh
ahaha . bkn aku , ayah aku dah pegi . pdn muka ! haha .

superduperleya berkata...

adehh dear . memang mintak lempang ahh muka budak tuh . asal bongex sangat . fikir diri sendiri jeh . hadoi ! masalah .

Cikin berkata...

leya : yupyup . naseb aku ni perempuan yg sopan . kalau lelaki , mmg dah lama kena penangan kaki aku ! haha .

yott berkata...

my sis dulu ada jiran lbh krg mcm ni lahh prangai...dah ckp elok2...tp dia buat derk jer...satu tgh mlm tu..tgh dia dok karoks x igt dunia...my sis baling periuk buruk sekuat-kuat hati kat pintu dia...gedeganggg!!...tau pulak dia snyp lps tu...haha

Cikin berkata...

@yott
hahahah . bagos gak cara tu !