Kenapa lupa sahabat lama ?

Apa itu sahabat .

Sahabat tu merupakan insan yang rapat dengan kita . Yang boleh kita kongsikan masalah , kegembiraan kita . Suka duka bersama . Tapi ramai lagi yang masih tak faham pasal tu . Atau buat buat tak faham ? Sekarang ni senang je nak cari kawan . Tapi sahabat , memang susa nak dapat . Mungkin 1 dalam 10 .

Kenapa aku cakap pasal ni .

Entah laa . Mungkin sebab aku dah banyak kali alami benda ni . Aku memang bukan sahabat yang sempurna but at least aku hargai sahabat aku . Kalau ada sahabat baru , aku tetap tak lupa sahabat yang dah lama aku kenal . Aku tetap sayang mereka . Walaupun kita ada sahabat baru , tak perlu laa kita pinggirkan yang lama . Tak baik tau . Terasa sahabat kamu tu . Aku tak maksod kan sapa sapa . Eh , yeke . Hahaha .

1 ulasan:

... berkata...

as salam..
sahabat?
oh ya...ramai yang datang dan pergi.
dan ramai juga yang telah pergi tak kembali..semuanya adalah ujian-Nya.
kita yang masih hidup ni, kena teruskan ujian-Nya..dan sebagi yang masih hidup, jangan kita lupakan sahabat.

ikatan antara sahabat tidak akan putus bila kita senantiasa mendoakan kesejahteraannya..baik yang hidup atau pun bagi seorang sahabat yang telah pergi dulu...