Punca sakit tumit .

ASSALAMUALAIKUM (:
Masa taip entri ni ,
aku tengah layan lagu anis suraya .
Layan jiwang jap (:

Motif gambar di atas ?
HAHA . Entah .

Oke , berbalik kepada tajuk entri .
Punca sakit tumit + bahu .
Ramai yang dah tahu .
Tapi tetap buat aktiviti tersebut .
Terutamanya wanita macam aku .

Nak tau apa aktivitinya ?
SHOPPING !
Betul ni . Serius tau .

Sebenarnya dah lama aku sedar pasal ni .
Tapi minat punya pasal
dan desakan tugas , HEHE
so , kena laa shopping .

Tadi aku pergi shopping dengan Cik Intan dan Cik Kembar .
Aku bukan sesaja shopping oke .
Memula tujuan nak beli nombor UPU .
Aku fikir dah keluar untuk lepasan STPM punya .
Tapi akak kat bank tu kata
10hb Januari 2011
baru boleh beli . HAISH !

Then , kami gerak ke kedai belakang The Store .
Nak cari sweater putih . Takda corak .
Susa doe nak carik .
Pastu masok The Store .
Jengah jengah , belek belek .
At last , kat Yungfa . Jumpa pon .
Gembira aku . Satu dah lepas .
Aku tak sekecik ni .
HAA . Lebih kurang macam ni laa .
Tapi yang tu zip kan .
Aku punya button .
Simple dan lawa .
Tapi sebenarnya aku tak suka .
Sebab kaler putih .

Then beli tudung putih pula .
Then beli kasot hitam .
Then beli barang Cik Intan .
HAHA . Banyak pula then .
LALALA ~

Pastu pula laa . HEHE .
Pastu kat tempat lain jumpa sweater hitam .
Lawa ohh . Alaa , nak beli .
Tapi kewangan tak mengizinkan .
Kembar beli laa sweater tu .
Itu pon setelah mengTRY beberapa sweater .
HEHE .

Aktiviti wajib yang kami buat mesti laa
MAKAN !
HAHA .
Tipu laa kalau tak makan kan kan kan .
Kami jugak ada tempah plaq .
Alaa , yang ada gambar dan kata kata uh .
Semestinya laa G6 punya plaq .
Hari Selasa nanti ambil .

Jadi total shopping tadi .
Sweater + tudung + kasut + plaq + makan
20 + 23 + 30 + 10 + 5
RM 88 !
Wah . Dalam satu hari !
Ni pon sebab tuntutan keje oke .
HAHA .
Kalau tak , memang tak merasa laa .


And masa kami bejalan dalam The Store tadi ,
terserempak dengan Cik Leeya .
Masa tu dia nak ke tandas .
Kelakar je gaya dia masa tu . HAHA .
Macam mana laa tak jumpa .
The Store tu bukannya besar pon .

HUH !
Setelah seharian kat sana ,
kaki aku dah mula sakit .
Terutamanya kat tumit .
Bahu pon sakit . AWWWW !

Jadi , daripada cerita aku tadi tu ,
dapat laa dibuat kesimpulan
bahawasanya shopping mampu untuk
mencederakan tumit . HAHA .
Dah tau nak pegi shopping pakai kasot  tumit .
HAHA . Padan muka aku .

Bahu pon turut cedera sebab angkat beban
yang tak berapa berat pada kadar yang lama .
HEHE .

The moral of the story is
jangan laa pakai kasut tumit masa shopping ya .
Pakai yang tapak rata sudah .
HEHE .

p/s : maaf kalau entri ni agak terabor . HEH .

2 ulasan:

nohfee berkata...

bukan tumit je.. hati pon sakit jugak. sebb duit ptptn x dpt lagi, so window shopping je.. ehehhe

Cikin berkata...

hahaha .
tak dpt beli , dpt try pon jadi laa . hehe .