'Orang pandai'

Masa mengGOOGLE tadi ,

tetiba terfikir pasal kes buang bayi .

Aku pun tergerak hati nak tengok foto buang bayi .

Bila terpampang je kat skrin ,

sumpah aku takut .

Kenapa aku takut ?

Mana tak nya .

Dunia sekarang ni makin aneh !

Orang lain ada yang nak bayi ,

Tapi takda rezeki .

'Orang pandai' yang buang bayi ni ,

dah laa buat maksiat , then buang pula 'hasil' maksiat dorang tu .

Memang laa aku takda hak nak nilai orang lain .

Aku bukan baik mana pun .

But at least , tolong laa fikir .

Benda dah terang terang salah !

Ingat kan tadi nak upload foto buang bayi tu ,

tapi hati kecik ni tak sanggup .

Sebak rasa hati ni .

Moga moga mereka diberikan petunjuk .



Tiada ulasan: