Seharian di Melaka

Seriously , penat gila ! Dari petang sabtu sampai petang ahad kat melaka . Wah ~ Homework pun belum sentuh lagi , tau . Esok dah nak kene hantar . Memang tak siap laa ni . Walau stay up sampai subuh un , belum tentu siap . Adoi . Kenapalah aku tak bawak je . Huh .

Btw , aku ikut mak aku pergi rumah kawan beliau kat Melaka . Jasin kot tempat uh . Tak ingat laa . Yang pasti sepanjang perjalanan uh aku tido . Mana tidak nya . Aku tak bole tahan kalau jalan jaoh . Mesti mabuk ! Haish . Kalau laa aku dapat laki yang dudok jaoh , haru jadinya . setiap kali R&R je mesti nak pergi toilet . Muntah !

Well , anyway . Bila sampai kat R&R , aku on handphone . Oh , itu budak mesej laa . Si Epi uh . Urm , apa yang dia mesej eh ? Lupa laa . Tapi kan , lately aku asyik gaduh je dengan dia . Pasal benda yang sama . Haish , Epio . Tak suka laa gaduh2 dengan u . Tolong laa . Kita kawan kan ? Buat apa gaduh2 . Hmm . Continue . Gerak kereta . Sambung perjalanan . Tudung dah serabai . Lantak laa .

Oke . Dah sampai . Turun kereta betul2 kan tudung . Segan laa kalau serabai . Oke , dah masuk rumah . Rumah beliau lawa gila oh . Tak tgk lagi bilik anak perempuan beliau . Hehe . Rasa macam dalam BARBIE LAND plak . Apa lagi yang aku buat ea ? Oh , aku dudok kat sofa , maen2 handphone . Mak aku kata nak pergi bazar kat Pekan Jasin . Aduh , malasnya . Dah laa panas2 uh . Klau ikutkan hati rasa nak tinggal je kat rumah uh . Tapi anak laki2 dia ada laa . Segan laa kan . Nak tak nak kena ikut juga laa .

Lupa nak kenalkan diri beliau sekeluarga . Kawan mak aku uh namanya Shila . First child , Firdaus . Second , Akmal . Last , Balqis . Urm . Jalan punya jalan . Beli punya beli . Sampai rumah . Siap laa apa yang patut . Aku tolong kacau2 sayur je . Hehe ~ Nak buat apa lagi ? Semua dah siap . Tinggal makan je . Hmm . Segan laa nak hadap . Aku control gila . Aku makan kuih , buah , minum air . Lepas solat maghrib baru makan nasi dengan mak , ayah , adik aku . Haha ~ kelakar nya lah .

Malam uh lepas mandi , aku dudok2 kat sofa denan mak aku . Makcik Shila bawak laptop dia . Letak depan mata aku . Macam tahu2 je beliau ni aku tengah gian nak online . Haha . Dia suroh aku online . Aku yang malu tapi mahu ni pun , online laa . Wahaha . FB takda apa yang penting . Blog ? Urm . Ada tambahan 1 follower . Sapa ntah . Maaf ya , saya tak kenal anda laa . Tolong kenalkan diri . Hehe :)

Dah2 laa online uh . Aku nak tido daa . Mengantuk . Aku offline laa . Then Daus datang . Dia tanya , "nak guna lagi ke ?" . Aku jawab laa "tak nak dah " . Then senyum . Dia pun guna laa . Aku pun gerak masuk dalam bilik . Nak tido . Macam laa aku yang seharian drive , haha .

__________________________________________________________________________________
Selamat pagi ! Sudah pagi laa . Takda sarapan ke ? Eh , jap . Puasa laa . Hehe . Well , takda banyak yang nak d story kan . Siap2 barang . Then gerak balek .

Dan sekarang sudah selamat tiba di rumah . Alhamdulillah .
Sekian :)

4 ulasan:

Sue berkata...

wahahahhaaa... dah blk umah tuh..!!
wat la hmwk ek..!!
jgn dok mengonlinekan diri je...
wakakakkakakkak.....=p

Cikin berkata...

ahahah . nak offline laa ni makcik . eheh .
kau uh ?

superduperLEYA berkata...

weh . daus tuh umo bpe ? nsem ta ? kau ade tlg mntak no dy ta ? kah kah kah

Cikin berkata...

amboi kau leeya ! haha .
sebaya laa :)
tp takda makna nya aku nak mintak fon number beliau .
huh ,