Kami warga merdeka . Yeah !

ALHAMDULILLAH . Sudah 53 tahun negara bebas daripada penjajah . Kita sapatutnya bersyukur sebab negara kita dikurniakan keamanan , kemakmuran . Tiada peperangan pun kan :) Walaupun ada negara yang cuba menggugat keamanan kita , kita tetap teguh di sini . Dan berharap kita akan kekal teguh selamanya .

Merdeka ni bukan setakat bebas daripada penjajah je . Pemikiran dan sikap kita pun kena laa bebas juga . Tapi bukan bebas kearah negatif . Maksudnya di sini , bebas daripada sebarang bentuk penjajahan minda , sikap . Tengok laa remaja sekarang ni . Terlalu mengagungkan budaya barat yang entah apa2 uh . Tak salah kalau nak tiru , tapi biarlah berpada . Kalau nak tiru , turu yang positif sudah laa . Ni yang negatif un nak ditiru . Haish , tak faham sunggug laa . Hasilnya tengok laa sekarang .  Macam2 dah jadi kan ?

Saya nak kata lebih2 un tak boleh , sebab saya un remaja juga . Dengar juga lagu2 barat . Layan juga filem2 barat . Tapi , saya harap saya & semua kawan2 saya terhindar daripada pengaruh negatif tersebut . Insya - Allah .

Kat sekolah tadi , aktivitinya agak SLOW juga . Iya laa . bulan puasa kan ? Hehee . Kami dipersembahkan dengan " Penceritaan Sejarah Kemerdekaan " oleh Reza ( tak best ! hehe . ) . Ada juga pentomen . Haa . Yang ni best gila . Tapi ada something yang tak patut berlaku laa . Dorang samakan tarannum dengan karok . Tak boleh laa . Those are two different things ( bak kata Ticer K )  . Dah laa . malas nak kumen panjang . Then kami nyanyi lagu patriotik . Tang ni paling paling best :) Walaupun ada lagu yang aku tak tau . Hee ~

Tahun ni last sambut merdeka kat sekolah . Tahun depan saya bukan pelajar sekolah lagi . Hehe . Saya harap sekolah saya semakin maju . Seiring dengan kemajuan negara . Amin :)

Tiada ulasan: